Sponsoreret
I dag er der mange forskellige kanaler til rådighed, når du ønsker at kontakte dine kunder. Derfor kan det være, at du føler dig overvældet og usikker på, om bestemte kanaler er egnede til dig og dine kunder.
SMS-markedsføring har været brugt med stor succes for mange webshops i årevis. Du har muligvis ikke selv gjort brug af SMS-markedsføring tidligere. Men du har sandsynligvis selv modtaget en eller anden former for SMS-kommunikation fra en virksomhed. Så hvorfor er SMS-markedsføring overhovedet så vigtig for en webshop?
Gør kundeoplevelsen bedre
Først og fremmest kan du med hjælp fra SMS-markedsføring gøre oplevelsen for dine kunder langt bedre. Med hjælp fra en SMS kan din kunde nemlig hurtigt læse og svare på beskeden, hvilket er en fordel for både dig og kunden. En SMS-besked bliver ydermere leveret øjeblikkeligt, så kontakten er nem og hurtig.
Vælg hvilket tidspunkt SMS-beskeden skal sendes på
Vælger du en SMS-gateway til din webshop, har du desuden mulighed for selv at planlægge, hvornår SMS-beskeden skal sendes. Du kan derfor planlægge dette ud i fremtiden, så du ikke skal stresse over det. Når du har gjort det, bliver beskederne sendt ud helt automatisk. Læs mere om send SMS’er online her.
Personliggør din kommunikation med dine kunder
Et andet vigtigt aspekt af SMS-markedsføring er, at du kan personliggøre din kommunikation med kunderne. Du kan nemlig få modtagerens navn ind i beskeden eller anden information, som du mener er relevant. Det gør, at kommunikationen bliver langt mere personlig, hvilket kan styrke dit forhold til dine kunder.