Har din virksomhed styr på SEO – eller har I brug for hjælp?

nov1 - Har din virksomhed styr på SEO – eller har I brug for hjælp?

Sponsoreret

Det er ingen hemmelighed, at har man først sagt digital marketing og -tilstedeværelse – så må man også sige SEO. SEO eller søgemaskineoptimering er en af de centrale discipliner, der er afgørende, når det kommer til at sikre synlighed og konkurrencedygtighed i Google. Det vil sige; vil du være der, hvor dine kunder er, når de både starter og afslutter deres købsrejse, så skal du være til stede i Google og ’on top of your game’.. bogstaveligt talt. Læs med her, og bliv klogere på, hvordan man kan arbejde med SEO.

Vind over dine konkurrenter

Konkurrencen om kunderne på det digitale marked er hård, og derfor er det ikke nok at være 90% optimeret mod søgemaskinen såvel som forbrugerne. Nej, den eneste måde hvorpå du sikre din virksomheds synlighed i Google og dermed konverteringer og penge på bundlinjen, er ved at vælge en løsning, hvor du er 100% optimeret. På den måde kan du slå dine konkurrenter, der også sigter efter være de bedste i jeres felt. SEO mest af alt en kontinuerlig proces, som konstant skal følges op og optimeres mod Googles nyeste påfund og opdateringer – og netop derfor vælger mange virksomheder at alliere sig med et digitalt bureau, der har de rette kompetencer og ikke mindst tiden til det.

Hvad består SEO af?

Med den rette SEO-strategi kan du sørge for, at din hjemmeside og produkter eller services har de bedste forudsætninger for at rangere højt i Google, når kunderne søger på ord, der er relateret til branchen. Som en del af strategien, kigger man altid på teknisk SEO til en start. Det er her, man arbejder med at sikre, at siden har det bedste tekniske fundament. Det arbejde handler om alt fra små justeringer på kodeniveau, til større strukturer og optimeringer som sidens loading-hastighed. Det har alt sammen noget at sige om den oplevelse, kunden får, når han eller hun klikker sig ind via et link i Googles søgeresultater. Er fundamentet ikke på plads, kan man optimere med nok så meget uden, at man vil se den fulde effekt af arbejdet.

Så snart det tekniske er taget hånd om, kan man begynde at bygge ovenpå og udvide SEO-strategien til at omfatte områder som content og linkbuilding. Med den rette SEO-optimerede content på siden kan man både inspirere og fastholde kunderne, alt imens Google også sætter stor pris på troværdigt, originalt og relevant indhold – win win!

Hvor teknisk SEO og content typisk er on site, så er linkbuilding det, man kalder off site. Det vil sige, at man udfører strategien uden for siden. Linkbuilding handler, som navnet antyder, om, at bygge indgående links op omkring den pågældende side, og på den måde skabe opmærksomhed og troværdighed omkring den pågældende side til ære for Google. Når man linkbuilder, arbejder man for at skabe en positiv og relevant omtale gennem indgående links til hjemmesiden.

 

 

 

 

 

Relaterede indlæg